۱ ۶ , ۶ ۶ ۷
گروه کُر دانش آموزان دختر مؤسسات امام موسی صدر
گروه کُر دانش آموزان دختر مؤسسات امام موسی صدر
جمعه ۰۳ دی ۱۳۹۵
تعداد مشاهده :‌ ۱۱۱۶
print
مؤسسات امام موسی صدر با تشکیل گروه کُر مدارس، موسیقی را به ابزاری برای کشف و پرورش استعدادهای دانش آموزان تبدیل کرد.
در سال 2005 دست‌اندرکاران بخش آموزش استثنایی مؤسسات امام موسی صدر به این نتیجه رسیدند که برخی از قطعه‌‌های موسیقی می‌تواند ابزاری برای آموزش و تنظیم حرکات و کنترل اندام برای دانش‌آموزان استثنایی باشد.

از این‌رو، مقرر شد که اعضای کادر آموزشی مؤسسه، با چگونگیِ به کار‌گیری موسیقی به عنوان ابزار آموزشی آشنا شوند. تعداد علاقه‌مندان به این شیوه، در میان پسران و دختران دانش‌آموز دیگر بخش‌ها هم به‌سرعت افزایش یافت و تمامی مدارس زیر مجموعه مؤسسات امام صدر را در بر گرفت.

گروه کر دانش آموزان دختر مؤسسات تشکیل شد و تنها در مدت 10 سال، دختران این گروه موفق شدند، جهش شگفت انگیزی در عرصه موسیقی داشته باشند و در سال 2015 با اجراهای متعدد گروه کُر مؤسسات، موسیقی به ابزاری برای کشف و پرورش استعدادها تبدیل شد.

اکنون گروه کُر مؤسسات امام صدر، در عرصه‌هایی بسیار فراتر از آنچه از آن انتظار می‌رفت، حضور دارد. در بسیاری از مناسبت‌ها و جشنواره‌ها و در مناطق مختلف، گروه کُر نقش اساسی بر عهده دارد و از سال 2010 که در مسابقات «زکی ناصیف» رتبه اول را کسب کرد، در سطح ملی و سراسر لبنان شهرت پیدا کرده است.


اجرای گروه کر در مسابقات زکی ناصیف

این گروه کُر اکنون برای اجرای برنامه، به مدارس و دانشگاه‌های مختلف و مراکز «یونیفل» و همایش‌های ملی نیز دعوت می‌شود و با توجه به موانع و تفاوت‌های «ساختگی» میان مناطق و فرقه‌ها و مذاهب مختلف لبنان، این گروه با هویت اسلامی و رویکرد انسانی خود، به هر جا قدم می گذارد، ارزش و معیاری جدید می آفریند و پیام‌آور نیک‌اندیشی و پیشتازی است، چندان که غبطه همگان را بر می‌انگیزد.

در آستانه میلاد حضرت مسیح علیه السلام در جشن های سال 2017 مراسم ویژه و استثنایی در کلیسای قنطاری بیروت برگزار شد که گروه کر موسسات نیز در آن اجرا داشت. در این مراسم که در ایام جشنواره «بیروت می خواند» برگزار شد، دانش آموزان دختر گروه کُر همراه با «عبیر نعمه» سرودهای مذهبی به مناسب ایام کریسمس اجرا کردند.

پخش فیلم
اجرای گروه کر مؤسسات در جشنواره «بیروت می خواند»
  نظرات

نظری وجود ندارد. اولین فردی باشید که نظر می‌دهد.
نظر جدید
نام
پست الکترونیکی
وب سایت
عنوان
نظر
CAPTCHA image
عبارت بالا را وارد کنید. (به حروف کوچک و بزرگ حساس است.)