۱ ۶ , ۶ ۷ ۴
تقدیر از نیم قرن تکاپو و تلاش سیده رباب صدر
تقدیر از نیم قرن تکاپو و تلاش سیده رباب صدر
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳
تعداد مشاهده :‌ ۱۰۷۷
print

همایش «نیم قرن تکاپو» با حضور وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی و شخصیت های مختلف فرهنگی و سیاسی و با تقدیر از سیده رباب صدر، مدیر موسسات امام صدر در لبنان به کار خود پایان داد.


به گزارش روابط عمومی مؤسسۀ فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، در این همایش یک روزه که در سالگرد پنجاه سالگی تأسیس مؤسسات امام موسی صدر برگزار شد، تعدادی از پژوهشگران ایرانی و خارجی به ارائۀ مقالاتی درباره الگوی آموزش ایتام در مؤسسات امام موسی صدر در لبنان، نقش مؤسسات امام موسی صدر در توانمندسازی زنان لبنان و نقش رباب صدر به عنوان زن مسلمان ایرانی در پیشبرد و توسعه مؤسسات امام موسی صدر پرداختند.

در ابتدای این همایش، فیلمی با موضوع معرفی مؤسسات امام موسی صدر و اقدامات و فعالیت های آن پخش شد.

اولین سخنران این همایش، دکتر سارا شریعتی، فرزند دکتر علی شریعتی بود که دربارۀ «الگوی مرجعیت اجتماعی امام موسی صدر» و نقش زنان در این الگو صحبت کرد.

پس از یک استراحت کوتاه، فیلمی دیگر دربارۀ سیده رباب صدر و آشنایی بیشتر با فعالیت وی در لبنان پخش شد.

سپس غضنفر رکن آبادی، سفیر سابق ایران در بیروت، دکتر عادل پیغامی استاد دانشگاه امام صادق و خانم توکلیان همسرشهید محسن الله داد، از همراهان دکتر مصطفی چمران در لبنان، مقالات خود را ارائه کردند. در پایان، مهدی فیروزان، خواهرزاده امام موسی صدر، به بیان ویژگی و اهمیت موسسات امام موسی صدر در لبنان پرداختند و پس از آن نیز رباب صدر، به ایراد سخنانی دربارۀ مؤسسات و فعالیت های آن پرداخت.

در پایان این همایش نهادهای مختلف از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد دائرة المعارف اسلامی، جامعه المصطفی العالمیه، سازمان فرهنگ ارتباطات اسلامی، دانشگاه الزهرا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان فرهنگی هنری اوج، بنیادخیریه آلاء، نهادعمومی کتابخانه های کشور، سازمان تبلیغات اسلامی، مجموعۀ فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با اهدای یادمان و یابود از شخصیت سیده رباب صدر تجلیل کردند.

همایش «نیم قرن تکاپو» برای تجلیل از بیش از پنجاه سال فعالیت‌های خیریه سیده رباب صدر روز چهارشنبه، هفدهم دی ۱۳۹۳، از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در مرکز فرهنگی انقلاب اسلامی (سرچشمه) و با همکاری مؤسسۀ فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر برگزار شد.
  نظرات

نظری وجود ندارد. اولین فردی باشید که نظر می‌دهد.
نظر جدید
نام
پست الکترونیکی
وب سایت
عنوان
نظر
CAPTCHA image
عبارت بالا را وارد کنید. (به حروف کوچک و بزرگ حساس است.)