۱ ۶ , ۶ ۷ ۱
افتخارآفرینی دانش آموزان مدرسۀ استثنایی در مسابقات زمستانی المپیک اتریش
افتخارآفرینی دانش آموزان مدرسۀ استثنایی در مسابقات زمستانی المپیک اتریش
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶
تعداد مشاهده :‌ ۷۹۳
print
مراسم تجلیل از برندگان مسابقات المپیک زمستانی ویژۀ دانش آموزان استثنایی در مؤسسات امام موسی صدر برگزار شد.
در این مراسم که اول آوریل 2017 برگزار شد، دانش آموزان بخش آموزش استثنایی مؤسسات که با شش مدال نقره و برنز و کوله‌باری از تجربه از مسابقات المپیک زمستانی بازگشته بودند، مورد استقبال قرار گرفتند. سوسن بزیع، احمد حایک، محمد زیات و قاسم سعد اسامی این قهرمانان المپیک است.

گروهی از اعضای کمیتۀ لبنانی مسابقات المپیک ویژه و خانوادۀ بزرگ مؤسسات شامل کارمندان و معلمان و دانش‌آموزان و دانشجویان و اصحاب رسانه نیز در این مراسم تجلیل حضور داشتند.



پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و خوشامدگویی، ایمان صباغ، مربی ورزش، دربارۀ مسابقات ویژۀ ورزشی تابستانی و زمستانی سخن گفت و دربارۀ انتخاب نامزدها و تمرین‌های پیش از سفر توضیح داد. او همچنین بخشی از تجربه‌هایش را در اتریش بازگو کرد و با پخش فیلمی ویدیویی سخنانش را مستند و کامل کرد.

سپس هلا الحسینی، نائب رئیس کمیتۀ مسابقات المپیک ویژه در سخنانی تأکید کرد که مشارکت مؤسسات و جمعیت‌هایی که اشخاص دارای نیازهای ویژه را تحت پوشش دارند نقش مهمی در بازگرداندن این افراد به جامعه امن از طریق ورزش دارد و نیز برنامه‌های ورزشی که برای این اشخاص و محیطشان و جامعه در نظر گرفته می شود، زیرا هر کشوری با همکاری همه افراد آن بدون هیچ تفاوتی ساخته می‌شود.

الحسینی همچنین از تمامی مؤسساتی که در این مسابقات مشارکت داشتند و نیز از مدیران و مسئولان حمایت‌کننده تشکر کرد.



سپس، رئیس فدراسیون اسکی لبنان دربارۀ این تجربه گفت: این تجربه از شیرین‌ترین تجربه‌های من بود و من از این تیم استقامت و اراده را آموختم. او همچنین از روحیۀ ورزشکاری شرکت‌کنندگان و اخلاق شایستۀ مربی آنها ایمان صباغ یاد کرد و از همۀ مسئولان درخواست کرد که دربارۀ المپیک ویژه و افراد استثنایی اهتمام داشته باشند.

بتول محسن، مادر قاسم سعد نیز در سخنانی از برگزارکنندگان و دست‌اندرکاران تشکر کرد و گفت برنامۀ این مسابقات و مشارکت پسرش در آن، فضای حاکم در خانوادۀ او را عوض کرد و تغییر آشکاری در نگاه پسرش به زندگی و نگاه مردم به او به وجود آورد.

در ادامه برنامه نجاد شرف الدین، مدیر کل مؤسسات امام موسی صدر سخنانش را با آیۀ شریفه «الذی خلق فسوی» آغاز کرد و گفت این آیه به این معناست که تمامی آفریدگان خداوند علی رغم تمامی اختلافاتی که دارند، ارزش منحصربه‌فرد خود را دارند. و این اختلاف‌ها امر تکامل آنان را تسهیل و کمال آنان را بیشتر می‌کند. شرف الدین بعد از تشکر از شرکت‌کنندگان و دست‌اندرکاران، تأکید کرد که باید تمامی استعدادهای نهفته و توانایی‌های انسانی را به‌خصوص در جوانان و کودکان کشف کرد.

در پایان مراسم دانش‌آموزان بخش آموزش استثنایی، ویژه برنامه‌ای ورزشی اجرا کردند و پس از آن جوایز ورزشکاران برگزیده اهدا شد.



  نظرات

نظری وجود ندارد. اولین فردی باشید که نظر می‌دهد.
نظر جدید
نام
پست الکترونیکی
وب سایت
عنوان
نظر
CAPTCHA image
عبارت بالا را وارد کنید. (به حروف کوچک و بزرگ حساس است.)