۱ ۶ , ۶ ۷ ۵
امضای توافق‌نامۀ همکاری بین دانشگاه اسلامی لبنان و مؤسسات امام صدر
امضای توافق‌نامۀ همکاری بین دانشگاه اسلامی لبنان و مؤسسات امام صدر
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳
تعداد مشاهده :‌ ۸۴۸
print
دکترحسن الشلبی، تأسیس دانشگاه اسلامی را یکی از اهداف امام موسی صدر برای مسلح شدن به سلاح دانش و معرفت و ایمان قلمداد کرد.

به گزارش روابط عمومی موسسه امام موسی صدر، توافق‌نامۀ همکاری میان دانشگاه اسلامی لبنان و مؤسسات امام موسی صدر با حضور دکترحسن الشلبی، رئیس دانشگاه اسلامی لبنان و سیده رباب صدر، رئیس مؤسسات امام صدر و نجاد شرف الدین، مدیر عامل مؤسسات، به امضا رسید.

از مهم‌ترین بندهای این توافق‌نامه می‌توان به ارایۀ تخفیف لازم به دانشجویان مؤسسات و همکاری فعال در زمینه‌های علمی و پژوهشی و نیز تبادل تجارب و فعالیت‌های مشترک بین دو طرف اشاره کرد.

در این دیدار، عباس نصر الله، دبیرکل دانشگاه اسلامی و دکتر شیخ محمد شقیر، رئیس دانشکدۀ مطالعات اسلامی این دانشگاه نیز حضور داشتند.

دکترحسن الشلبی ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان، تأسیس دانشگاه اسلامی را یکی از اهداف امام موسی صدر برای مسلح شدن به سلاح دانش و معرفت و ایمان قلمداد کرد.

وی دانشگاه اسلامی را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای امام صدر دانست و گفت: این دانشگاه افتخار می‌کند که با تأسیس تخصص‌های جدید، جایگاه معتبری به دست آورده که در دانشگاه‌های لبنان بی‌سابقه بوده است.

رئیس دانشگاه اسلامی لبنان کسب این موفقیت‌ها را مدیون حمایت شیخ عبدالامیر قبلان و نیز تلاش‌های کارکنان این دانشگاه دانست. الشلبی امضای توافقنامه با مؤسسات امام صدر را امری مبارک دانست و ابراز امیدواری کرد این‌گونه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف و در تمامی دانشگاه‌ها انجام شود.

دکتر الشلبی ضمن دعوت به فراگیری علم، این قضیه را گامی در جهت تعالی انسان و به‌پا خاستن جوامع و توسعۀ بهتر آن‌ها دانست.

رباب صدر نیز در این نشست از جایگاه و سطح علمی دانشگاه قدردانی کرد و آرزو کرد که این توافق‌ناهم سرآغاز همکاری‌های فیمابین باشد.

در ادامۀ این جلسه، دکتر شیخ محمد شقیر به نیابت از دانشگاه اسلامی و نجاد شرف الدین از طرف مؤسسات امام صدر، توافق‌نامۀ همکاری را امضا کردند.

شیخ شقیر نیز در سخنانی تأکید کرد دانشگاه اسلامی در لبنان یکی از آرزوهای امام موسی صدر به شمار می رفت. وی در ادامه گفت بذر این دانشگاه را امام صدر کاشت و امام شیخ محمد مهدی شمس الدین آن را تأسیس کرد و امروز این دانشگاه با عنایت و حمایت شیخ عبدالامیر قبلان و با تلاش رئیس این دانشگاه آقای دکتر حسن الشلبی که به توسعۀ آن در جهت تبدیل شدن به یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های جهان عرب اهتمام دارد، به جایگاه علمی شامخی رسیده است.

وی به التزام و تعهد دانشگاه اسلامی نسبت به داشتن رویکردی معتدل و میانه‌رو تأکید کرد و با اشاره به دانشکدۀ پژوهش‌های اسلامی گفت: این دانشکده به استفادۀ جامعه از نخبه‌های علمی تأکید می‌ورزد؛ نخبگانی که فکری باز دارند و به مستحکم کردن کشور از طریق پایبندی به ارزش‌های دینی و ملی اهتمام می‌ورزند.

  نظرات

نظری وجود ندارد. اولین فردی باشید که نظر می‌دهد.
نظر جدید
نام
پست الکترونیکی
وب سایت
عنوان
نظر
CAPTCHA image
عبارت بالا را وارد کنید. (به حروف کوچک و بزرگ حساس است.)