۱ ۶ , ۶ ۶ ۸
سفیرسابق ایران در لبنان: با حضور فعال رباب صدر امید محرومان دوباره احیا شد
سفیرسابق ایران در لبنان: با حضور فعال رباب صدر امید محرومان دوباره احیا شد
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳
تعداد مشاهده :‌ ۸۶۳
print
غضنفر رکن آبادی گفت: ربودن شدن امام موسی صدر می توانست امید محرومان را به جنبشی که ایشان به راه انداخته بودند، تبدیل به ناامیدی کند اما با حضور فعال خانم رباب صدر این امید دوباره احیا شد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه امام موسی صدر، غضنفر رکن آبادی، سفیر سابق ایران در لبنان، در سخنرانی اش در همایش «نیم قرن تکاپو» گفت: در طول سال های اقامت در لبنان از نزدیک در جریان فعالیت ها و کارهای برجسته و اساسی خانم رباب صدر قرار گرفتم. در دوران دانشجویی دورادور با امام موسی صدر آشنا شده بودم، اما این توفیق حاصل شد که از نزدیک در جریان این فعالیت ها قرار بگیرم و در دیدارهایی که با افراد مختلف داشتم، با نقطه نظراتشان نسبت به خانم رباب صدر آشنا شدم.

وی ادامه داد: جمع بندی نگاه افراد مختلف این بود که ایشان در مقام ادامه دهنده راه امام موسی صدر، یکی از برجسته ترین زنان فعال در لبنان هستند و نقش بسیار مهمی در جهت تغییر نگاه جامعه لبنان نسبت به زن مسلمان داشته اند. سرکار خانم رباب صدر به واسطۀ مدیریت مؤسسات شریک اصلی امام موسی صدر در نهضت اجتماعی هستند. سه دهه زمان کمی نیست که ایشان بعد از ربودن امام بار مسئولیت امام را برعهده گرفتند و وارد میدان عمل شدند. 

سفیر سابق ایران در لبنان اظهار کرد: در تمام دوران جنگ لبنان، ایشان تمام سختی ها را حس کرد ولی هیچگاه این مشکلات تأثیری در عزم ایشان برای ادامۀ راه امام موسی صدر نگذاشت. ربودن امام موسی صدر می توانست امید محرومان را به جنبشی که ایشان به راه انداخته بودند، تبدیل به ناامیدی کند، اما با حضور فعال خانم رباب صدر امید محرومان دوباره احیا شد و ایشان به خوبی راه امام را ادامه دادند. طی سه دهه اشراف و مدیریت خانم صدر بر مؤسسات، این مرکز تبدیل به مرکزی ملی و اسلامی و انسانی شد. خانم رباب صدر نمونۀ زنی فعال در جامعه و تصویری درخشان از زن مسلمان است.

رکن آبادی تکریم رباب صدر را تکریم امام موسی صدر دانست و افزود: این تکریم، تکریم امامی است که دیدگاه بسیار برجسته ای نسبت به زنان داشتند و همواره با دیدۀ اعجاب به آنان نگاه می کردند و نقشی اعجاب انگیز برای آنان در نظر داشتند. تکریم رباب صدر تکریم زن مسلمان است. آن هم در شرایطی که برخی جاهلان نقش زن مسلمان را به دوران جاهلیت تقلیل داده اند.

همایش «نیم قرن تکاپو» برای تجلیل از بیش از پنجاه سال فعالیت‌های خیریه سیده رباب صدر، روز چهارشنبه، هفدهم دی ۱۳۹۳، از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در مرکز فرهنگی انقلاب اسلامی (سرچشمه) و با همکاری این مرکز با مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر برگزار شد.

  نظرات

نظری وجود ندارد. اولین فردی باشید که نظر می‌دهد.
نظر جدید
نام
پست الکترونیکی
وب سایت
عنوان
نظر
CAPTCHA image
عبارت بالا را وارد کنید. (به حروف کوچک و بزرگ حساس است.)