۱ ۶ , ۶ ۷ ۲
رباب صدر از پایان‌نامه فلسفی‌اش درباره امام موسی صدر دفاع کرد
رباب صدر از پایان‌نامه فلسفی‌اش درباره امام موسی صدر دفاع کرد
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
تعداد مشاهده :‌ ۱۶۰۸
print
رباب صدر با دفاع از پایان‌نامه‌اش با موضوع «فلسفۀ عملی در اندیشه امام موسی صدر» مدرک دکتری دریافت کرد.
به گزارش روابط عمومی مؤسسۀ امام موسی صدر، رباب صدر، مدیر مؤسسات امام صدر در لبنان مدرک دکتری ادبیات و علوم انسانی و اجتماعی در بخش فلسفه را از دانشگاه لبنان با نمرۀ بسیار عالی دریافت کرد.

جلسۀ دفاع پایان‌نامۀ رباب صدر، روز پنجشنبه، دوم ژوئن ۲۰۱۶ برگزار شد. کمیتۀ دفاع پایان‌نامه با ریاست دکتر سعاد الحکیم و عضویت دکتر ویجه فانوس، دکتر طلال عتریسی، دکتر حبیب فیاض و استاد راهنمای این پایان‌نامه، دکتر موسی وهبة تشکیل جلسه داده بود.

«فلسفۀ عملی در اندیشه امام موسی صدر» عنوان این پایان‌نامه است که دربردارندۀ یک مقدمه و شش فصلِ «خدا و ادیان»، «هستی و انسان»، «اخلاقیات در نگاه امام موسی صدر»، «ارتباط علم و دین»، «جامعه»، «وطن و جهان» و خلاصۀ پایان‌نامه که در آن بر منحصربه‌فرد بودن سبک و روش امام موسی صدر تأکید شده است. این پایان‌نامه همچنین دارای ضمیمه‌ای دربارۀ سیرۀ شخصی امام موسی صدر است.

پژوهشگر این پایان‌نامه در ابتدا ابعادی از زندگی برادرش و بسترهای بالندگی او را توضیح داده تا مقدمه‌ای برای سخن گفتن دربارۀ نوآوری و تجدید در شخصیت امام موسی صدر، با توجه به نقش و سهم بسیار و افزودنی‌های ارزشمند او در فقه و دین و اقتصاد و توسعه و دیگر زمینه‌های معرفتی باشد. زمینه‌هایی که امام موسی صدر همواره با ذهنیتی آماده به سراغ آنان می‌رفت تا با تجربه‌های گوناگون تعامل داشه باشد، به گونه‌ای که از هر برخورد تازه‌ای ارزشی افزوده یا پژوهشی به دست آید که رصد کردن و مستند کردن و درج کردن آن در میدان معرفت ضروری است. 

رباب صدر همچنین به کارنامۀ عملی امام موسی صدر اشاره کرده که مملو از سفرها و دیدارهای خارجی، در کنار سفرهای فعالانۀ او به مناطق و روستاهای مختلف لبنان است.
  نظرات

نظری وجود ندارد. اولین فردی باشید که نظر می‌دهد.
نظر جدید
نام
پست الکترونیکی
وب سایت
عنوان
نظر
CAPTCHA image
عبارت بالا را وارد کنید. (به حروف کوچک و بزرگ حساس است.)